Greenercoin, News

Greenercoin, the French startup focused on producing an eco-friendly blockchain, today announces the private presale of its eco-responsible token.

Greenercoin believes in a more sustainable and eco-responsible future of finance and crypto-currencies. Environmental concerns are at the heart of our mission, and our project is moving towards a carbon free blockchain. Unlike the majority of crypto-currencies whose energy used for mining comes from non-renewable energy sources, such as coal and natural gas, Greenercoin uses renewable energy sources to mine its token, GNC.

The company was born out of an alarming observation: in 2022, blockchain emissions generated 140 MtCO2e or about 0.6% of global electricity consumption. This situation is no longer acceptable, which is why Greenercoin has decided to take matters into its own hands.

To do so, we have put in place concrete actions. Such as the creation of a marketplace that will sell mainly products from the circular economy. But also the burn mechanism with which we will be planting trees for every token burned worth $20 or more. In addition to this to ensure our 100% eco-responsible mining system, Greenercoin will only issue a green contract to mining companies providing proof of the energy it uses.

Greenercoin’s eco-friendly token aims to become the currency for sustainable goods and services. The private presale of the Greenercoin began on February 27, 2023 and will continue until April 15, 2023 (Extended to May 15, 2023). During this private presale you will be able to join our NFT club, which will grant you certain privileges (limited exceptional offer). This private presale is an opportunity for investors to support a company that aims to pioneer a new era of finance, where crypto-currencies are no longer seen as threats to the environment, but rather as allies.

« We are proud to offer an alternative to traditional crypto-currencies that have a negative impact on the environment. We want to show that it is possible to contribute positively to the environment while being at the forefront of technological innovation, » said the founder of Greenercoin

To prove our expertise we worked closely with industry experts to create our eco-friendly blockchain that uses only renewable energy sources to mine our token. Our team is made up of experts in finance, technology and the environment who share a vision for a more sustainable future.

So ready to contribute to greener days?

To learn more about our project, go here: Greenercoin.io/news-greenercoin-crypto

Subscribe to our newsletter
The first certified green blockchain

Stay up to date!

We don’t spam!
See our privacy policy for more information.

FR

Les GreenDays sont là, Greenercoin lance sa prévente privée !

Greenercoin, la start-up française axée sur la production d'une blockchain écologique, annonce aujourd'hui la prévente privée de son jeton éco-responsable.

Greenercoin croit en un avenir de la finance et de la cryptomonnaie plus durable et plus éco-responsable. Les préoccupations environnementales sont au cœur de notre mission, et notre projet tend vers une blockchain qui produit zéro gaz à effet de serre. Contrairement à la majorité des crypto-monnaies dont l’énergie utilisée pour le minage provient de sources d’énergies non renouvelables, telles que le charbon et le gaz naturel, Greenercoin utilise des sources d’énergies renouvelables pour le minage de son token, le GNC.

La société est née d’un constat alarmant : en 2022, l’émission de la blockchain a généré 140 MtCO2e soit environ 0,6% de la consommation électrique mondiale. Cette situation n’est plus acceptable, c’est pourquoi Greenercoin a décidé de prendre les choses en main.

Pour ce faire nous avons mis en place des actions concrètes. Tel que la création d’une marketplace qui vendra essentiellement des produits provenant de l’économie circulaire. Mais aussi la plantation d’arbre à chaque tokens brûlé d’une valeur de 20$ ou plus. De plus pour garantir un minage de notre 100% éco-responsable Greenercoin délivrera un contrat vert seulement aux entreprises de minages fournissant une preuve de l’énergie que celle-ci utilise.

Le jeton éco-responsable de Greenercoin a pour objectif de devenir la monnaie utilisable pour les biens et services durables. La prévente privée du jeton éco-responsable a commencé le 27 février 2023 et se poursuivra jusqu’au 15 avril 2023. Lors de cet prévente privée vous pourrez alors rejoindre notre NFT club, qui vous octroiera certains privilèges (offre exceptionnelle limitée). Cette prévente privée est une opportunité pour les investisseurs de soutenir une entreprise qui vise à être pionnière dans une nouvelle ère de la finance, où les crypto-monnaies ne sont plus considérées comme des menaces pour l’environnement, mais plutôt comme des alliées.

« Nous sommes fiers d’offrir une alternative aux crypto-monnaies traditionnelles qui ont un impact négatif sur l’environnement. Nous voulons montrer qu’il est possible de contribuer positivement à l’environnement tout en étant à la pointe de l’innovation technologique », a déclaré le fondateur de Greenercoin

Pour vous prouvez notre expertise nous travaillons en étroite collaboration avec des experts de l’industrie pour créer une blockchain éco-responsable qui utilise uniquement des sources d’énergies renouvelables pour le minage de notre jeton. Notre équipe est composée d’experts de la finance, de la technologie et de l’environnement qui partagent la même vision d’un avenir plus durable.

Alors prêt à contribuer à des jours plus vert ?

Subscribe to our newsletter
The first certified green blockchain

Stay up to date!

We don’t spam!
See our privacy policy for more information.